Julkaisu

Oma Aspa esittelyssä: Myyntikoordinaattori - Kira

29/9/2017

Tässä julkaisusarjassa tutustutaan Oma Asiakaspalvelun työntekijöihin ja heidän työtehtäviinsä. Lisäksi sarjassa esitellään, mitä työntekijät ovat oppineet työssään ja miksi he ovat valinneet Oma Asiakaspalvelun.

 

Kira aloitti Oma Asiakaspalvelussa asiakaspalvelun asiantuntijana ja on siirtynyt vuoden jälkeen vastaamaan yrityksemme myyntitehtävistä. Lisäksi Kira on ollut mukana toteuttamassa tutkimusta asiakaspalvelun ulkoistamisesta, josta kerrottiin eilen julkaistussa Kauppalehdessä. Lue alta Kiran kokemuksista Oma Asiakaspalvelussa!

 

Kerro lyhyesti taustastasi.

 

Kirjoitin ylioppilaaksi keväällä 2016 ja tällä hetkellä opiskelen Turun lääketieteellisessä tiedekunnassa ensimmäistä vuotta. Minulla on asiakaspalvelu- ja myyntikokemusta neljän vuoden ajalta hyvin erilaisista tehtävistä. Olen toiminut esimerkiksi kuntosaliketjun promoottorina, puhelinoperaattorin myyjänä sekä terveydenhuoltotuotteiden myyntiedustajana lääkealan henkilöstöpalveluyrityksessä.

 

Miten päädyit Oma Asiakaspalveluun ja mitä työtehtäviisi kuuluu?

 

Törmäsin Oma Asiakaspalvelun ilmoitukseen vapaasta asiakaspalvelijan tehtävästä ja innostuin välittömästi. Heti työhaastattelussa minulle tuli tunne, että minä todella haluan tämän työn. Työ kuulosti mielenkiintoiselta, sopivan haastavalta ja suurelta mahdollisuudelta. Ja tässä sitä ollaan, puolitoista vuotta myöhemmin. Työtehtäviini kuuluu uusasiakashankinta, erilaisten myynnillisten tavoitteiden suunnitteleminen ja niihin pääseminen sekä markkinointistrategian suunnittelu ja toteutus yhdessä muun markkinointitiimin kanssa. Nykyään teen töitä osa-aikaisesti Turusta käsin.

 

Miksi Oma Asiakaspalvelu?

 

Oma Asiakaspalvelu on nuorekas, kasvuhakuinen yritys, jolle vain taivas on rajana. Täällä työntekijöitä kuunnellaan ja heille annetaan mahdollisuus oppia uutta ja kehittyä joka päivä. Itse aloitin puolitoista vuotta sitten asiakaspalvelijana, josta pikkuhiljaa siirryin yrityksemme myynnin pariin. Olin jo aiemmin maininnut, että myynti kiinnostaisi minua ja olisin halukas ottamaan siitä vastuuta. Kun uusasiakashankinta tuli yrityksessämme ajankohtaisemmaksi aiheeksi, minulle tarjottiin mahdollisuus ottaa vastuulleni suuri osa yritysmyynnistä, ja totta kai tartuin siihen! Kehittymisen ja uusien mahdollisuuksien lisäksi Oma Asiakaspalvelu tarjoaa loistavan työyhteisön, jossa kaikilla on kivaa. Tiimihenkemme on huippuluokkaa, sillä jokaista kuunnellaan. Minulla ei ole koskaan ollut näin hauskaa töissä!

Kaikkein arvokkain asia, jonka Oma Asiakaspalvelu on minulle antanut, on rohkeus ja itseluottamus tehdä asioita ja uskaltaa kokeilla.

Mitä olet oppinut työssäsi Oma Asiakaspalvelussa?

 

Kielitaitoni etenkin ruotsin osalta on kehittynyt todella paljon Oma Asiakaspalvelun myötä. Yritysasiakkaamme ruotsinkielisten asiakkaiden yhteydenottojen lisääntyessä oli oiva hetki kartuttaa omaa ruotsiosaamistaan ammatillisesta näkökulmasta, eikä kulunut aikaakaan, kun huomasin pystyväni hoitamaan suuren osan ruotsinkielisten asiakkaiden yhteydenotoista. Kielitaidon lisäksi olen oppinut työssäni paljon yritysmyynnistä ja markkinoinnista. Edellisissä työpaikoissani markkinoinnillinen puoli on jäänyt minulta melko sivuun, joten on ollut mahtavaa, että olen päässyt osallistumaan yhteiseen päätöksentekoon markkinoinnin suuntaviivoista.

Kaikkein arvokkain asia, jonka Oma Asiakaspalvelu on minulle antanut, on rohkeus ja itseluottamus tehdä asioita ja uskaltaa kokeilla. Heti ei tarvitse osata, mutta aina voi oppia. Se on opetus, jonka aion pitää mielessäni aina.

Aada
29/9/2017
Muut julkaisut

Uusimmat julkaisut

Osoite
Fredrikinkatu 41 A 8
00120 Helsinki
FINLAND

Ota yhteyttä vaivattomasti

Chatin löydät alakulmasta
> Vastaamme ma-pe 9 - 16

Seuraa meitä