Julkaisu

Lisämyynti Chatilla ja asiakaspalvelun parantaminen nettisivuillasi. Osa II

12/12/2016

Lue myös blogin ensimmäinen osa tästä.

Asiakkaiden tunteminen on avainasemassa: kattava kartoitus ja asiakkaan profilointi on tärkeää, jotta lisämyynti olisi onnistunutta asiakaspalvelua. Tällöin tiedetään, mitä asiakas haluaa ja tarvitsee, joskus paremmin kuin asiakas itse, sillä tuotetietous on myyjän valttikortti. Myyjän ammattitaitoa on myydä asiakkaalle tuote, jota asiakas oikeasti tarvitsee.  Lisämyynti oikein tehtynä nostaa asiakastyytyväisyyttä ja on asiakaspalvelua parhaimmillaan.

"Myyjän ammattitaitoa on myydä asiakkaalle tuote, jota asiakas oikeasti tarvitsee"

Chat- asiakaspalvelijan on tarkoitus rohkaista ja auttaa asiakasta tekemään ostopäätös. Kun asiakkaalta osataan kysyä oikeat kysymykset, ei lisämyynti tunnu asiakkaasta tyrkyttämiseltä. Oikeilla kysymyksillä saadaan herätettyä asiakkaan mielenkiinto ja pystytään vastaamaan myös niihin tarpeisiin, joita asiakas ei ostohetkellä tule ajatelleeksi.

Chat antaa parhaimmillaan asiakkaalle saman asiakaspalvelukokemuksen kuin asioiminen myyjän kanssa kivijalkamyymälässä. Chatin asiakaspalvelun avulla potentiaalisista asiakkaista tehdään ostavia asiakkaita ja näin tuodaan kivijalkamyymälän edut verkkokauppaan.

asiakaspalvelu, aspa, call center, contact center

Onnistunut asiakaspalvelukokemus sekä lisämyynti yhdessä vähentävät huomattavasti reklamaatioiden määrää, nostavat asiakastyytyväisyyttä ja kävijämäärät nettisivuilla nousevat. Tyytyväiset asiakkaat myös ostavat enemmän. Onnistuneella lisämyynnillä asiakkaalle saadaan tunne, että hänestä välitetään. Jokainen meistä asiakaspalvelijoista tietää, että paras kiitos on, kun asiakas kiittää hyvästä palvelusta, ja palaa luoksesi uudestaan. Se on tämän työn suola.

"Onnistunut asiakaspalvelukokemus sekä lisämyynti yhdessä vähentävät huomattavasti reklamaatioiden määrää, nostavat asiakastyytyväisyyttä ja kävijämäärät nettisivuilla nousevat"

Pähkinänkuoressa; Chat –palvelulla pystytään vastaamaan nykypäivän kuluttajan vaatimuksiin, parannetaan huomattavasti asiakastyytyväisyyttä, voidaan palvella useita asiakkaita samaan aikaan (tehokkuus), tehdään palvelusta henkilökohtaisempaa ja päästään lähemmäs asiakasta. Chat-keskustelut ovat nopeita ja samaan aikaan tehokkaita, mikä helpottaa kuluttajien asiointia.

Jenna
12/12/2016
Muut julkaisut

Uusimmat julkaisut

Osoite
Fredrikinkatu 41 A 8
00120 Helsinki
FINLAND

Ota yhteyttä vaivattomasti

Chatin löydät alakulmasta
> Vastaamme ma-pe 9 - 16

Seuraa meitä