Kun menet yrityksen verkkosivuille, olet usein tietoisesti etsimässä jotain. Saatat etsiä jotain tiettyä tuotetta, puhelinnumeroa tai apua johonkin. Eikö olisikin helppoa, jos voisit vain klikata verkkosivun alalaidassa olevaa chat-kuvaketta ja kysyä sinua askarruttavan kysymyksen? Itse painan nettisivun alalaidassa olevaa kuvaketta, kysyn kysymyksen ja teen ostopäätöksen.
Asiakkaat odottavat ja olettavat saavansa yhä vain nopeampaa palvelua, minkä chat-palvelu on tehnyt mahdolliseksi nykymaailmassa.
Siitä päästäänkin asiaan; chat on nykyaikaista, reaaliaikaista ja nopeasti toimivaa vaivatonta asiakaspalvelua. Asiakkaat odottavat ja olettavat saavansa yhä vain nopeampaa palvelua, minkä chat-palvelu on tehnyt mahdolliseksi nykymaailmassa. Asiakkaille ei enää riitä pelkkä puhelinnumero nettisivuilla. Jos asiakaspalvelu on asiakkaan mielestä jo heti ensimmäisestä kerrasta alkaen hyvää, helppoa ja vaivatonta, palaa hän takaisin. Nykyään hyvä palvelu ei ole enää itsestäänselvyys. Toisaalta, jos olet saanut erittäin hyvän asiakaspalvelukokemuksen esimerkiksi lempiravintolassasi, kerrot siitä eteenpäin ystävillesi. Tällöin ystäväsikin tekee mieli lähteä kokeilemaan ravintolaa.
"Jos asiakas on tyytyväinen, ostaa hän enemmän ja myynti kasvaa"
Asiakaspalvelu netissä toimii samalla tavalla. Kun lähdet etsimään tarvitsemaasi palvelua tai tuotetta, muistat suosituksen paikasta ja käännyt suosituksen saaneeseen verkkokauppaan. Mikäli taas olet itse saanut hyvää palvelua, on helppo palata tähän paikkaan uudestaan ja uudestaan. Samaan aikaan, jos asiakas on tyytyväinen, ostaa hän enemmän ja myynti kasvaa.
Lue seuraavasta osasta, kuinka chatpalvelu vaikuttaa myös lisämyyntiin.
Ota yhteyttä vaivattomasti